< Terug naar alle Referenties in de buurt

Sterke en hygiënische supermarktvloer in Almere-Buiten

Boekhout installeerde een sterke en slijtvaste pvc supermarktvloer voor supermarkt PLUS De Greef in de Meistraat in Almere-Buiten. Bij deze PLUS supermarkt helpen deskundige en vriendelijke medewerkers de klanten dagelijks met hun boodschappen. Er is onder andere een uitgebreid vers assortiment, ambachtelijk gebakken brood en een selectie van heerlijke wijnen. Ook is er een ruim aanbod van PLUS Huismerk producten en biedt PLUS de Greef een groot aantal andere diensten. Men kan bij het PostNL servicepunt terecht om pakketten op te halen, foto’s afdrukken en kopietjes maken, verse bloemen kopen en er is een stomerij service, om maar wat voorbeelden te noemen.

Plaatsing pvc supermarktvloer door Boekhout Bedrijfsvloeren

De vloer is opgebouwd uit mooie, sterke en slijtvaste vierkante tegels van een centimeter dik. De antracietkleurige tegels van 49 bij 49 centimeter zijn met een chemische pvc koudlas aan elkaar gelijmd. De bevestiging aan de ondervloer is gedaan met 2-componenten polyurethaanlijm. Na de plaatsing zijn de naden dichtgemaakt met een thermische las waardoor een volledig vloeistofdichte vloer ontstaat. Dit werkt voor een supermarkt erg hygiënisch omdat de vloer snel kan worden schoongemaakt. De randen van de vloer zijn afgewerkt met kitprimer en MS-polymeerkit, waarna plinten van 75 mm hoog zijn geplaatst.

Pvc trapbekleding

Naast de supermarktvloer zorgde Boekhout voor een sterke en slijtvaste trapbekleding. Ook op de trap werden de op maat gesneden tegels onderling met een pvc koudlas gekoppeld, met 2-componenten polyurethaanlijm aan de trap bevestigd en vloeistofdicht gemaakt met thermische lassen.


 

Interview met Ed de Greeff

In april hebben wij bij Plus de Greef in Almere een PVC Magazijnvloer geplaatst. Op dat moment zat de supermarkt in een grote verbouwing en was een functionele vloer hard nodig. Vandaag gaan wij nog eens langs om te kijken en spreken wij met Ed de Greef, eigenaar van Plus de Greef.

 

Hoe ben je eigenaar geworden van Plus de Greef?

Ik ben vanaf mijn zeventiende werkzaam geweest in de supermarkten branche. Mijn vader had een boerderij, maar ik wilde geen boerderij beginnen. Het ondernemen zat er wel altijd al in mede door het boerderij leven. Bij Albert Heijn en verschillende Super de Boers heb ik ervaring opgedaan als bedrijfsleider.

 

Ik wilde altijd al voor mezelf beginnen in de supermarkt branche, alleen het is erg moeilijk om een goed vestigingspunt te krijgen. Je komt er bijna niet tussen. Dit heeft te maken met gemeentes die locaties weg moeten geven. Die worden vaak ‘geveild’. Dit gaat voor een groot bedrag. Als startende ondernemer is het dus moeilijk om aan zo’n bedrag te komen. Toch is het mij 19 jaar geleden gelukt om hier voor mezelf te beginnen en een samenwerkingsverband aan te gaan met Plus Supermarkten. We zijn een coöperatie, dus dat betekent dat alle ‘Plussen’ zelfstandige ondernemers zijn. Gewone producten zoals bijv. Cola koop ik in bij de organisatie, maar als er lokaal een koekje of drankje erg bekend is dat kan ik zelf kiezen deze in te kopen. De verhouding is ongeveer 90% inkoop bij de Plus leverancier, de andere 10% bepaal ik volledig zelf.

 

Hoe ben je bij Boekhout terecht gekomen?

Op een zaterdagavond had ik het er met mijn vrouw over dat er een nieuwe vloer nodig was en toen zijn we aan het Googelen gegaan. Ik heb gezocht op rubberen vloer, meerdere bedrijven aangeklikt waaronder Boekhout Bedrijfsvloeren en naar deze bedrijven een mail gestuurd. Boekhout reageerde meteen en van de andere hoorde ik een week later pas iets.

 

Maandagmorgen is hij meteen langs gekomen om de situatie te bekijken. Als ondernemer heb je dan nog twijfels. Je wilt graag een goede keuze maken, want je moet elke dag gebruik maken van de vloer. Het is dus erg belangrijk dat je eerlijk naar je klanten bent, en dit deed Robin heel goed. Door eerlijk te zijn word je een betrouwbare partner. Om die reden zou ik jullie ook aan iedereen aanbevelen.

 

Wat vind je het leukste aan je werk?

Omgaan met mensen. Elke dag is weer anders. De basis is natuurlijk hetzelfde. Wij zijn in principe het eindstation. Je hebt voor ons een heel traject waar onze producten vandaan komen en wij zijn hierin een ‘doorgeef luik’. Er komt een vrachtwagen straks de goederen brengen, deze komen in het magazijn, moeten geordend worden en op de juiste plek in de winkel gezet worden en de consument loopt door de winkel en kiest zijn producten. Het moeilijke hieraan is dat er 17.000 producten zijn in de winkel. Je hebt zoveel producten en zoveel verschillende klanten, dat is echt topsport. Er zit een heel bestelproces aan vast en dit zien consumenten niet. De planningen zijn dus ontzettend belangrijk. Ook zijn er veel seizoensgebonden producten waar aan gedacht moet worden. Als het warm wordt anticiperen we daar op door meer ijsblokjes en ijsjes in te slaan of door barbecuevlees in te kopen.

 

Het is dus erg divers. Ik ben bijvoorbeeld hoofd PNO, directeur en planner. Ook is het van belang dat iedereen met zijn neus dezelfde kant op staat en dat ze mijn visie begrijpen en dat we deze visie ook delen.

 

Wat vind je lastig aan het leiden van deze vestiging?

Het lastigste is om een goede organisatie neer te zetten. Ieder mens is een individu. Als er iemand bij mij komt werken moet ik mijn visie overbrengen op diegene en hem/haar in kunnen laten zien wat het juiste is voor het bedrijf. Zo moet je iedereen op de juiste plaats zetten, en dat is soms nog lastig. Als Ajax een spits koopt met de verwachting dat hij 30 goals maakt in een seizoen, maar hij maakt er maar 5, dan voldoet hij niet aan het verwachtingspatroon. Misschien komt hij wel beter tot zijn recht op het middenveld. Hier heb je gelijksoortige situaties. De juiste persoon moet op de juiste plek staan. Om deze reden doe ik zelf ook de sollicitaties.

 

Waar droom jij over als het gaat om de vestiging?

Dat we door kunnen groeien in omzet en dat het consumentenvertrouwen in het bedrijf stijgt. Voor de rest hoop ik dat ik gezond mag blijven, en dat ik lekker kan leven. Werk is leuk en het is natuurlijk mooi dat je elke dag naar je werk kan.

 

Wat gaan we verder van jullie zien de komende tijd?

De Plus in het algemeen timmert aardig aan de weg. Plus sponsort namelijk The Voice of Holland. Je ziet veel reclames voorbij komen tijdens de zendtijd. We zijn een keten met 260 winkels, dus heel groot zijn we niet. De Jumbo en de Albert Heijn zijn de grootste jongens, en dan komen wij. Lokaal zit ik hier hartstikke goed. Misschien heb ik ambitie voor een tweede Plus, ook in Almere. Zelf woon ik in Nijkerk, maar in Almere wonen veel mensen. Het is een stad met ruim 200.000 inwoners en zij moeten allemaal eten.